Tsitsikamma, Canopy tours en nu weer "thuis"! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Tsitsikamma, Canopy tours en nu weer "thuis"! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma, Canopy tours en nu weer "thuis"!

Door: AnoukMoekotteinZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We zijn vanochtend op tijd vertrokken, want voordat Kevin zo dapper was om van de diepste bungee jump van de wereld te springen, moesten we eerst nog ontbijten. Dit hebben we in een leuk restaurantje gedaan, maar we hadden wel eens beter gegeten. Nadat we onze buikjes weer vol hadden gegeten, stapten we in de auto om naar de Bloukransbrug te rijden. En ja Kevin sprong echt...maar dat is dus echt niks voor mij hè!
Nadat hij weer heelhuids terug was, stapten we weer in de auto om te gaan wandelen bij het Tsitsikamma National Park. Samantha en ik hebben een deel van de wandelroute gedaan en zijn daarna terug gegaan om al wat te lunchen bij het restaurant. De jongens hebben binnen een uur de hele wandeling gedaan...wat toch best wel een prestatie is! Eenmaal met z'n vieren bij het restaurant hebben we nog iets gedronken en toen zijn we doorgereden naar de Canopy tours. Canopy tours zijn ontstaan in Zuid-Amerika om ecosystemen te bestuderen. Het is nu ook overgewaaid naar Afrika en nu ook voor toerisme toegankelijk. Wat doe je nu precies bij zo'n Canopy tour? Nou je roetst op 20 meter hoogte tussen de bomen door, van platform naar platform, aan een kabelbaan. En voor degenen die weten dat ik behoorlijk hoogtevrees heb, weten ook dat dit een behoorlijke overwinning voor mij is. Ik ben dus best wel trots op mij zelf. Op naar de volgende overwinning! Nadat we hier ook nog wat heerlijke sandwiches en patat hebben gekregen, reden we door naar onze eind bestemming..."Thuis". Als afsluiter hebben we nog heerlijk gegeten bij Salt, één van de restaurants waar wij veel te vinden zijn.

Tot Schrijfs!

• 28 Juni 2012 - 16:32

Antoinette:

Gave foto's. Wat een belevenis.

• 29 Juni 2012 - 06:59

Petra Hoogland:

Wat knap Anoek dat je dit gedaan hebt met je hoogtevrees! Het ziet er heel indrukwekkend uit.
    Leuk dat je zoveel met ons wilt delen. Ik geniet elke keer weer van je stukjes en foto's.