The Knysna heads en op zn afrikaans BBQ-en! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu The Knysna heads en op zn afrikaans BBQ-en! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

The Knysna heads en op zn afrikaans BBQ-en!

Door: AnoukMoekotteinZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

We hadden vandaag een hele spannende activiteit in petto, maar die ging helaas niet door. Er stond te weinig wind, dus de parachute zou ons in een tandemsprong niet de lucht in kunnen krijgen. Daar ging mijn droom, zo aan mijn neus voorbij, om te gaan paragliden. In November is het er beter weer voor, dus dat betekend dat ik toch echt nog een keer terug moet komen om dan te gaan paragliden. Ik verheug me er nu al op.
Omdat we nu de hele dag nog vrij hadden, zijn we 's ochtends eerst maar gaan shoppen in een groot winkelcentrum in de buurt bij ons hotel. Ik had echt een nieuwe lange broek nodig, want ik had rekening gehouden met mooi zomers weer. Even vergeten dat het hier toch echt winter is ;)! Nadat iedereen de winkels wel bekeken had, zijn we terug de auto in gegaan. We reden naar onze volgende overnachtingsplek Plettenberg bay, maar eerst hebben we nog een stop gemaakt in Knysna. Hier zijn we al eerder geweest, maar toen hadden we met zijn drieen niet zo veel gezien. Omdat Peter had gezegd dat we van de Mainroad af moeten gaan en het dorp in, hebben we dat deze keer maar gedaan. We reden naar de Knysna Heads, wat een ontzettend mooie villa wijk is en het uitzicht adembenemend. Als ik hier toch een huisje kon bemachtigen, wist ik het wel! We zijn bij de Knysna Heads ook nog naar een strandje geweest, wat ook al zo mooi was...De foto's spreken voor zich. Vervolgens zijn we verder gereden om ook de Waterfront van Knysna te bekijken. Hier zijn allemaal leuke winkeltjes, met kleding, souveniers, enz. Ook zijn we bij een italiaan nog een kop koffie (ik dus thee) gaan drinken, want de jongens waren toe aan een echte bak koffie. De koffie hier in Zuid-Afrika is over het algemeen niet te drinken, want het is oploskoffie en hoe sterk ze de thee doen (en dan maar niet begrijpen dat wij het zonder melk drinken) zo slap doen ze de koffie. Gelukkig kregen ze hier een goede bak koffie, gewoon uit een echt apparaat.
Na deze stop in Knysna was het toch echt tijd om door te rijden naar Plettenberg Bay, Albergo. Hier hadden we al een keer eerder overnacht en we wilden dit Jurian ook laten ervaren. Het is een ontzettend mooi backpackershostel. Het heeft een grote tuin met een braai (de afrikaanse BBQ) en allemaal gezellige plekjes met hangmatten. Ze hebben ook een gezellige loungehut met een openhaard, pooltafel en waar je drankjes kan kopen tegen goede prijzen. En de kamers zijn ook nog is goed! Aangezien er een braai was (en één van mijn to do's toch echt een braai houden was) hebben we bij de supermarkt allemaal lekkers gehaald voor op de braai en toen dus echt op z'n Zuid-Afrikaans gebraaid!
Nadat we onze buikjes vol hadden gegeten, hebben we nog even heerlijk bij de open haard gezeten en Samantha en Jurian (stil ;)) aangemoedigd bij een potje poolen.

Tot Schrijfs!

  • 28 Juni 2012 - 07:52

    Pascal:

    Wat een super verhaal,hou dan hier ook maar eens z'n braai lijkt mij best wel lekker.
    Naja veel plezier nog en tot binnenkort.

    Toedels

  • 28 Juni 2012 - 13:07

    Antoinette Moekotte:

    Lijkt me goed idee, Pascal. Ik krijg er water van in mijn mond. Gaan we een keer doen hier en misschien wel vaker. Het Hulsbeek inhuren? Maar eerst moet Anouk terug zijn. Zij weet nu heel goed hoe het moet:-)
    Die winkeltjes lijken me ook wel verleidelijk. Overal van die mooie dingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 29309

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 23 Juli 2012

Mijn avontuur in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: