Mijn drukke (Afrikaanse) leven op het project! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Mijn drukke (Afrikaanse) leven op het project! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Mijn drukke (Afrikaanse) leven op het project!

Door: AnoukMoekotteinZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Maandagmiddag zijn we, nadat we eerst 's ochtends waren bijgekomen van ons leuke weekend, met goede moed begonnen aan het huiswerk maken met alle kids tegelijk. Hier kwamen we er direct weer achter dat het het afspraken maken in Zuid-Afrika toch wel heel anders gaat, dan in onze Westerse wereld. Ik maakte op de heenweg een grapje wat uiteindelijk waarheid werd...(dat doe ik dus maar niet weer ;)) van de zeven kids waar we huiswerk mee moesten maken, hielden we er maar één over. Zo zie je maar weer dat alles hier in Afrika anders loopt dan je verwacht. Volgende week proberen we het weer ;) .

Dinsdag- en donderdagochtend hebben we weer op de crèche geholpen. We willen de kids weer wat meer naar buiten laten gaan, dus ook deze dagen hadden we een aantal buitenactiviteiten voor ze in petto. En verder hebben we binnen nog wat leuke dingen gedaan.

Woensdag hebben we de boodschappen gedaan en ons systeem werkte voortreffelijk. Eerst twee huisjes in één kar en vervolgens de twee karren weer verdelen over vier karren. Bij de kassa alle losse dingen en tasjes nog even labelen met een letter van de naam van de moeder en op naar de auto. Wat een opluchting, we waren snel klaar en alles is op de juiste plek aangekomen.

Ojah,waar wij de groenten en fruit halen op woensdag, hebben ze ook een overheerlijke fruitbar. Daar halen we nu dus geregeld een bak fruit op, gezond, lekker en helemaal niet duur! (Bij de Fruit lovers market, vlakbij het winkelcentrum Green Acres!) * Tip voor nieuwe vrijwilligers!

Tot schrijfs!

  • 30 Mei 2012 - 15:44

    Rob:

    Hey!

    Jullie zijn goed bezig! Zal ik ook maar gebruik maken van die tip dan als ik daar ben?! :P

    Groetjes x Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 29334

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 23 Juli 2012

Mijn avontuur in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: