Wat een indrukken en avonturen maak je mee in ZA! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Wat een indrukken en avonturen maak je mee in ZA! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Wat een indrukken en avonturen maak je mee in ZA!

Door: AnoukMoekotteinZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 April 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een paar dagen niet geschreven te hebben, nu maar snel mijn weblog bij werken, anders denken jullie nog dat ik in winterslaap (het is winter in ZA) ben ;) .

Dinsdag zijn we eerst naar de creche geweest en hebben we een ochtend meegekeken. Wat een lieve kids zijn het en wat is het leuk om die hele kleintjes weer terug te zien en te zien hoe groot ze zijn geworden! Wel voelde ik me een beetje een stoorzender, want ze vonden Samantha en mij veel leuker dan de les. Nu maar hopen dat ze snel gewend aan ons zijn :) .
's middags zijn we alle huisjes langs geweest om de kleding te brengen. Wat waren ze blij met de kleding, eindelijk hadden ze het weer een beetje warm. Zoals jullie weten, heeft het maandag de hele dag geregend. In een township word dan alles nat en koud, het is dan een beetje het campingidee. Het vervelende is dat de kinderen geen warme winterkleding hadden en dus zaten te bibberen van de koud. Aangezien er niet veel geld is, soms zelfs geen geld voor eten, wordt het dan dus kiezen tussen nieuwe kleding aanschaffen of eten. Dan is eten natuurlijk het belangrijkste, want zonder eten kunnen kinderen zich niet ontwikkelen, wat weer grote gevolgen heeft voor de toekomst. Deze kleding komt dus goed van pas. Mijn lieve mam, heeft meteen een oproep in gang gezet toen ze dit hoorde, dus ik hoop dat dat weer veel mag opleveren.
Ook had één van de jongens nog maar één broek. Louise vroeg of er met Rob nog kleding in zijn maat mee kwam. Dit zou betekenen dat hij nog drie maanden met één broek zou moeten doen. Ik heb maar meteen afgesproken dat ik deze week nog een broek voor hem koop en meeneem. Drie maand met één broek dat kan toch niet...dan besef je weer hoe goed je het in Nederland hebt.
Tevens heb ik bij het jongenshuis afgesproken dat ik wat lekkers voor ze zou halen om twee leuke bioscoopavonden te houden. De huismoeder gaat een weekend weg en met de oplossing (één van de "zussen" komt bij hun om een oogje in het zijl te houden, ze komt als een zus en staat niet boven ze, maar met één van de meiden in huis zijn de jongens een stuk verstandiger bezig) stonden ze niet zo te juigen. Om het "leed" een beetje te verzachten mogen ze nu twee bioscoop avonden houden. Louise zorgt voor films en ik voor eten en drinken, nou dan wilden ze het wel! Gelukkig maar!
Ik denk trouwens dat iedereen, de vorige keer dat ik in PE was, tv zat te kijken naar het WK, want ik vond het nu veel drukker op straat. Ik had oren en ogen te weinig!

Gisteren (woensdag) hebben we de boodschappen gedaan met Reid. Het waren vier karren vol en we pasten nog net met z'n allen in de auto. Vervolgens hebben we de boodschappen verdeeld over de huisjes. Reid reed allemaal andere wegen, dus we hebben mooi een ander stukje van PE en Motherwell kunnen zien. Ook ik had dit nog niet gezien. Na het doen van de boodschappen, gingen we nog even langs het kantoor. Daar was Simphiwe ook (de oude huisvader). Hij herkende mijn stem meteen en toen hij mijn gezicht zag, wist die het zeker. Wat was ik blij hem weer te zien, en hij mij zo te zien ook. Wat heeft hij een goed geheugen zeg!
Omdat we alleen de boodschappen hoefden te doen, waren we vroeg vrij en zijn we naar Green Acres shopping centre geweest. Dit is een ontzettend groot wkc. Als je alle winkels wil bekijken moet je daar wel 3 dagen voor uit trekken. Het is allemaal overdekt, we hoeven ons dus niet te vervelen als het weer een dag slecht weer is (we moeten dan helaas wel door de regen lopen, want onze auto doet het niet als het regent of erg geregend heeft net...vette pech!).

Vandaag (donderdag) zijn we weer bij de creche geweest en de kinderen waren gelukkig al meer gewend aan ons. We waren dus niet meer zo'n stoorzender! ;)
Toen we weg wilden, ontstond het volgende probleem met de auto. De accu dood... en nee we hadden echt niet de lampen aan laten staan. Ik denk dat het dus tijd wordt voor een nieuwe auto (wil iemand er nog ééntje sponsoren?!)! Zonder auto komen de vrijwilligers namelijk niet bij het project en kunnen de kinderen dus niet geholpen worden.
Ojah en hoe gingen wij terug...nou achter in het bakkie bij Larissa (zij is de dochter van Louise, kleindochter van Tia en werkt ook op het project). Wij gingen dus in een bakkie met 120 km/u over de snelweg. We zijn veilig over en wat een avontuur. (foto's volgen)

Ojah en over het weer, dat is gelukkig een stuk beter geworden vanaf dinsdag en wordt alleen nog maar beter. Zaterdag wordt het 30 graden, dus als de auto gemaakt is, gaan we dan lekker naar het strand, genieten van de zon!

Tot snel bij mijn volgende weblog! Xx




  • 12 April 2012 - 14:49

    Antoinette Moekotte:

    Spannend hoor. Volgende keer misschien extra batterijen meenemen....geintje.
    Je hebt al leuke dingen meegemaakt. Heb even de foto van Samantha's site op mijn facebook geplaatst. Als jij er nog wat bijplaatst straks, dan zal ik er daar ook wat van gebruiken. Jullie zitten wel leuk samen achterin dat karretje.

    Doei doei. XXX


  • 12 April 2012 - 14:53

    Antoinette:

    Leuke foto's!

  • 12 April 2012 - 15:31

    Marion:

    Wat fijn om te horen dat alles zo goed verloopt daar.En wat een snoepjes van kinderen.

    Dikke knufff Marion.

  • 12 April 2012 - 15:46

    Myrthe:

    Hoi Anouk,
    Vorig jaar ben ik in PE geweest. Wat leuk dat je foto's online hebt gezet! Leuk om die koppies weer te zien.
    Groetjes, Myrthe

  • 12 April 2012 - 15:46

    Yvonne:

    Het avontuur is dan nu begonnen, geweldig al die kindertjes op school..Wat fijn hé dat je die mensen kunt helpen..mama heeft mij het adres gegeven en ik zal kijken wat ik voor jullie kan betekenen.. Gelukkig gaat het bij jullie beter weer worden want die nattige kou is toch ook niks.

    xxx Yvon

  • 12 April 2012 - 16:10

    Myriam Moekotte:

    Hoi Anouk, wat een dankbaar werk doe je dan zeg!!! Ik zit met tranen in mijn ogen ( misschien nog hormonen ;) hihihihi) je reisverslag te lezen. Wat goed dat de kids nu weer wat meer kleding om hun 'bibs' hebben!
    Wat een pech met de auto!!! Nou ja, je hebt een oproep gedaan naar een nieuwe, dus wie weet ;)
    Ik zal je blijven volgen, veel groetjes Myriam.

  • 12 April 2012 - 18:28

    Rosa:

    Hee Anouk,
    Vorige zomer ben ik ook in PE geweest. Super leuk om jouw ervaringen te lezen, zo herkenbaar allemaal :)
    Groetjes,
    Rosa

  • 12 April 2012 - 18:54

    Anneke Stultiens:

    Ha Samantha en Anouk,

    Wat fijn om te lezen dat jullie de week goed zijn begonnen.
    Leuk hoor dat jullie de kinderen blij hebben kunnen maken met warme kleding.En geweldig dat ze jou nog herkenden Anouk.
    En tja.....voor de auto moeten we een oplossing zien te vinden.....volgende week vrijdag ( de 20ste ) hebben we weer bestuurvergadering, dan moeten we het onderwerp "Harry" maar eens ter sprake brengen.
    Ik wens jullie een hele fijne tijd bij Thamsanqa, ook een leerzame tijd met het oog op jullie studie.
    Groetjes uit een buiig Nederland.....
    Anneke Stultiens

  • 12 April 2012 - 22:55

    Fransje:

    Gaaf anouk dat je er nu bijna een week bentn im ga je reisverslag lezen, leuk! Geniet van alle mooie indrukken en de lieve mensen daar. Fransje x

  • 13 April 2012 - 14:36

    Rene:

    Leuk om te lezen zo op het werk, goed werk Anouk met je kleren. En hoe is het weer nu en wat is de verwachting van de komende dagen.
    En hele leuke foto's meid, heb je ook al filmpjes gemaakt?
    En ik heb nog een opel corsa maar die kom ik je niet brengen hoor!
    Haal dat ding maar op. Veel plezier nog en ik laat nog wel een keer wat van mij horen.

    Dikke kus

  • 15 April 2012 - 15:04

    Marcel:

    Kunnen we die niet in een paar dagen er heen rijden Rene haha
    Goed bezig daar Anouk

  • 15 April 2012 - 18:19

    Truus Hemel.:

    Hallo Anouk!

    Wat kun je boeiend beschrijven wat je daar allemaal tegenkomt en verricht.(hoe was jou reis!)
    Je doet supergoed werk! jou mams had al verteld van de verzonden kleding voor de kinderen.
    Ga je zeker volgen en pas heel goed op jezelf!
    Succes voor jou van ons en heel veel groeten van Tonny en mij!!!

  • 16 April 2012 - 10:22

    Veronica Rutgers:

    Hoi Anouk!

    Ik ben de moeder van een teamgenoot van Luuk. Zat vrijdagavond bij de wedstrijd met je moeder te kletsen en hoorde over jouw werk in Port Eliz.
    Zij had verteld dat jullie (kinder)kleding kunnen gebruiken. Klopt dat?
    Wat heb je nodig?

    Je kunt mij mailen (ishtar6@home.nl)

    groeten uit H'lo!

    Veronica Rutgers


  • 16 April 2012 - 16:36

    Petra Hoogland:

    Hoi Anouk, ik heb eindelijk je reisverslag gevonden (ben niet zo handig met computers). Wat leuk om óok jouw foto's en verslagen te lezen.
    Ik hoop dat ik ook de nodige kledingstukken voor jullie kan regelen en anders koop ik in de kringloopwinkel naar bruikbaar en mooi spul.
    Veel succes deze week. groetjes uit Oldenzaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 29336

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 23 Juli 2012

Mijn avontuur in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: