Een weekendje bijkomen in Hogsback! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Een weekendje bijkomen in Hogsback! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Een weekendje bijkomen in Hogsback!

Door: AnoukMoekotteinZuidAfrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Naar een week van veel indrukken was het zaterdag dan eindelijk tijd om er een weekendje op uit te trekken. Met zijn drieën (Samantha, Kevin en ik) vertrokken we om zes uur 's ochtends naar Hogsback. Hogsback is een geweldige omgeving om te wandelen en JRR Tolkiens heeft hier zijn inspiratie opgedaan voor Lord of the Rings. Eenmaal bij het backpackers hostel aangekomen te zijn, had ik ook even het idee dat ik in Lord of the Rings rondliep. Dit beloofde een gezellig en speciaal weekend te worden. Nadat we een dorm bemachtig hadden, zijn we heerlijk gaan wandelen en zo kon ik alle indrukken van de week meteen een plekje geven. We hebben gewandeld naar de Madonna en Childwaterfalls. Dit was een behoorlijke wandeling (zeg gerust klim) van 4,1 km heen en dan natuurlijk ook weer terug. Het was pittig en aan het eind moest ik mijn benen meeslepen terug naar het hostel, maar het was het absoluut waard.
'S middags hebben we nog even rondgereden, maar waarna weet ik nu niet meer. Ik had namelijk bij het toeristeninformatiepunt gevraagd wat er te doen was. Ze zei dat er als we iets verder dan dat er op de kaart stond reden, we een klein plaatsje zouden vinden. Nou dat is dus mooi mislukt, het eerste plaatsje lag 25 km van Hogsback weg. Onderweg kwamen we wel een piepklein kerkje tegen...misschien dat ze dat dan bedoelde. Gelukkig reden we wel door mooie natuur heen.
'S avonds zijn we naar het Labyrint heen en daar hebben we onder het genot van een drankje de zonsondergang bekeken. Terug bij het Backpackers hostel hebben we twee gezellige mensen ontmoet en daar hebben we de hele avond kaartspelletje meegespeeld. Uiteindelijk zijn we moe, maar voldaan gaan slapen.
De volgende dag zijn we nog naar de Ecology Shrine geweest. Hier kun je kunst bekijken wat gaat over de evolutie en hoe je beter om kan gaan met de aarde. Wat een ontzettend mooi uitzicht was er. Als je hier woont, kun je toch geen stres hebben.
Vervolgens zijn we via Port Alfred, waar we nog heerlijk gegeten hebben, terug naar huis gereden.

Nu ik van alle indrukken bijgekomen ben, kan ik nu de rest van de week bijkomen van de spierpijn...want wat doen mijn benen pijn ;)

Tot schrijfs!

  • 03 Juni 2012 - 19:14

    Antoinette Moekotte:

    Had al van Diane gehoord dat Zuid-Afrika heel mooi was, maar nu kan ik het echt zien. Dit word je in ieder geval nooit meer afgepakt. Fijn dat je dit allemaal kunt beleven. Love you, mam.

  • 03 Juni 2012 - 20:49

    Cora:

    He leuk om te lezen! Ook herkenbare foto's :-)
    Tot morgen!

  • 04 Juni 2012 - 18:33

    Nadine Mussert:

    Hoi Anouk,

    Ik ben alweer bijna drie maanden thuis van Thamsanqa, maar als ik jouw verhalen lees, word ik helemaal vrolijk: weinig veranderd! Gaat geweldig dus! Die kleine meid op de crèche heeft wel een bos haar gekregen, zeg! Mooi! En de anderen zien er goed uit. Hopelijk / maar zo te lezen zit dat wel goed / heb jij het ook naar je zin. Hogsback is ook geweldig, he?! Veel plezier weer op het project. Hebben de jongens nog hun aanloop hondje 'Lady' in de tuin? Doe de mannen maar de groetjes als je ze van de week ziet, miss them like crazy! En een dikke knuffel voor Peter en Daphne, Tia en Louise!

    Groetjes,
    Nadine

  • 08 Juni 2012 - 07:08

    Anneke Stultiens:

    Ha Anouk,

    Wat lijkt het alweer ontzettend lang geleden dat Thijmen en ik een weekje in Zuid-Afrika waren bij jullie!
    En wat hebben jullie alweer ontzettend veel gedaan daar. Mooi werk en lekker genoten van de mooie natuur daar en alles wat daar te beleven is.
    Het zal niet meevallen om straks in Nederland weer te wennen aan het leven hier na al die indrukken.
    We horen graag wat jullie daar nog nodig hebben voor de creche etc.
    En? hebben jullie al kunnen genieten van het gitaarspel van onze gebroeders Simphiwe en Spiwe?
    Als ik het goed heb begrepen komt vandaag het keybord, kunnen ze lekker samen muziek maken daar in het jongenshuis.
    Ik wens jullie nog weer een hele mooie laatste maand, geniet er nog van,

    Heel veel groeten uit Nederland van Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29328

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 23 Juli 2012

Mijn avontuur in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: