Drakensberge...tot rust komen in de bergen! - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Drakensberge...tot rust komen in de bergen! - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Drakensberge...tot rust komen in de bergen!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Winterton

Gisteren zijn we na het ontbijt eerst nog even naar het shoppingcentre geweest en zijn we bij het strand gaan kijken wat vlak achter ons bed&breakfast lag. Eigenlijk wilden we naar de indiaanse markt, maar de vrouw van het bed&breakfast raadde ons af dit te doen met al onze spullen bij ons. We konden de spullen wel bij haar laten, maar we kozen er toch maar voor om dan nadat we naar het shoppingcentre waren geweest door te rijden naar Winterton. Dit is een plaatsje wat ligt in het gebied Drakensberge.
Eenmaal bij het bed&breakfast in Winterton aangekomen, konden we onze ogen niet geloven. We hadden weer niet alleen een kamer, maar een heel huisje voor maar liefst vijf personen. En we hadden zelfs een jacuzzi!
We zijn ons snel gaan opfrissen en hebben de koffers uitgeladen. Want om zeven uur konden we genieten van het heerlijke diner dat we konden nuttigen bij het bed&breakfast. Het is ook wel handig dat je gewoon hier kan eten, want we liggen nogal afgelegen en het is niet prettig om hier in het donker te rijden. Overdag gaan we dus lekker op pad en 's avonds zijn we in het huisje of in het restaurant van het bed&breakfast.
Na het eten gingen we naar huis en we vonden het wel leuk om de open haard aan te doen. We hadden er één in de slaapkamer, dus we deden deze maar aan, zodat het direct lekker warm werd. Nou heerlijk hoor een open haard waar de afvoer niet goed van werkt...de hele kamer stond namelijk blauw. Dus dan maar alle ramen open en hopen dat de rook weg trekt...dat deed het wel alleen de geur helaas niet...Niet voor herhaling vatbaar dus!

Vandaag hebben we eerst lekker ontbeten in het restaurant van het bed&breakfast. Na het ontbijt stond een groot lunchpakket voor ons klaar, wat we konden nuttigen tijdens het wandelen. We zijn vandaag alleen niet gaan wandelen, want ik hoopte dat we nog wat meer dieren zouden zien als we naar een gamepark zouden gaan. Dat deden we dus. We zijn naar een klein gameparkje gegaan, genaamd Skioep Game Reserve. En onderweg kwamen we de giraffes al tegen. Ontzettend gaaf! Ook hier hebben we weer een aantal beesten gezien en ons prima vermaakt. We zagen zelfs een Spotted hyena. We hebben helaas geen foto van hem, maar hij stak zo voor onze auto de straat over.
Na terugkomst zijn we weer wat gaan eten bij ons bed&breakfast, heerlijk!

Tot schrijfs!