St.Lucia, omgeven door Nijlpaarden en Krokodillen! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu St.Lucia, omgeven door Nijlpaarden en Krokodillen! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

St.Lucia, omgeven door Nijlpaarden en Krokodillen!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Nadat we heerlijk hadden geslapen, konden we maandag aan een heerlijk ontbijt schuiven. En zo had Rob een luxe ontbijtje op zijn verjaardag. Toen we het ontbijt op hadden, hebben we onze spullen gepakt en zijn we doorgereden naar St.Lucia.

St.lucia is een plaatsje waar veel nijlpaarden en krokodillen wonen. De nijlpaarden komen 's avonds vaak het dorp in om daar van het gras te smullen.

Na twee en een half uur rijden kwamen we eindelijk aan in St.Lucia. Ons bed&breakfast was ook weer adembenemend. Hier konden we ons wel een paar dagen vermaken. Toen we de auto uit hadden gepakt en alles naar onze kamer hadden gebracht, zijn we het dorp gaan bekijken. We zijn heerlijk naar het strand geweest om uit te waaien, zijn uit eten geweest bij het beste restaurant van St.Lucia (the boatclub) en hebben wat te eten en drinken gehaald. We zagen ook alvast de nijlpaarden op een afstandje staan. Vlak voordat we terug gingen naar ons bed&breakfast stuitten we op een geweldige zonsondergang en die hebben we dus ook nog even bekeken.

Gisteren was het dan eindelijk tijd om de nijlpaarden en krokodillen van dichtbij te zien. We hebben een Nijlpaarden en krokodillen boottocht gedaan. Het was een hele belevenis en we werden zelfs aangevallen door een nijlpaard. Hij vond dat we toch iets te dichtbij kwamen en liet dat even goed weten. 's middags zijn we met de auto naar het St. Lucia Wetlands park gegaan en hebben gereden tot aan Cape Vidal. Onderweg zagen we allerlei dieren en mooie landschappen.

Vandaag zijn we na een voortreffelijk ontbijt naar het Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve geweest. We hoopte hier de big 5 te zien, maar dat ging helaas niet door. We zagen wel buffels en neushoorns en een heleboel andere dieren. Bij terugkomst zijn we in het dorp ergens gaan eten en daar hebben we heerlijk van genoten. Ook zijn we nog naar een paar souvenirwinkeltjes geweest.

Helaas zij de nijlpaarden het dorp niet in geweest tijds ons verblijf...tenminste wij hebben ze er niet gezien.

Tot schrijfs!