Het echte afscheid en begin van onze rondreis - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Het echte afscheid en begin van onze rondreis - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Het echte afscheid en begin van onze rondreis

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Piet Retief

Gisteren hebben we de hele dag regen gehad, dus we konden niet echt leuke dingen doen. Uiteindelijk kwam dat wel goed uit, want we moesten nog een heleboel dingen doen. En het begint met de koffer inpakken. Dat was nog een heel gedoe, volgende keer koop ik bijna niks, dat scheelt een heleboel ellende! Nadat alles ingepakt was en we wat te eten en te drinken hadden gehaald voor onderweg, was het dan toch echt tijd om afscheid van Daphne, Peter, Winanda en Elvira te nemen. Peter bracht ons naar het Intercape station en daar regelde hij boven in de bus een mooie plaats helemaal voorin. Nu kon onze rondreis dan echt beginnen. We gingen met de bus naar Johannesburg. En ik moet zeggen, ik was blij dat we veilig over waren 's ochtends vroeg. Niet omdat de chauffeur erg slecht reed, maar we hadden ontzettend slecht weer onderweg. De eerste drie uur van de reis hadden we ontzettend harde regen. Zo hard dat de bus niet veel harder reed dan 50 km per uur...op de snelweg! Vervolgens ben ik in slaap gevallen en ik was blij dat het weer droog was toen ik wakker werd. Maar dat was niet voor lange duur, toen ik weer wakker werd, reden we ontzettend langzaam, want het sneeuwde en vervolgens was er ook nog een ongeluk voor ons gebeurd. Een vrachtauto met oplegger vol met auto's, stond overdwars op de weg en er was geen mogelijkheid dat we daar langs konden, keren of dat de vrachtauto daar zelf weg kon komen. Dat werd dus wachten op de sleepwagen. Wat was ik ontzettend blij toen ik 's ochtends wakker werd en tijdens de zonsopkomst zag dat het droog was en er geen sneeuw meer lag. En dan te bedenken dat de wegen niet verlicht zijn en er ook 's nachts van alles en nog wat kan oversteken. Dit alles leverde dus mooi even vier uur vertraging op, maar ach ja we zijn in Zuid-Afrika en hebben de tijd!
Eenmaal in Johannesburg aangekomen op het Intercape station, hebben we onze agent opgebeld, dat hij ons kon ophalen. Onze agent gaf ons nog even allemaal overbodige info over Zuid-Afrika, gewoon omdat het moet, ook al wist ik alles al. En bracht ons naar onze huurauto. En nu merkte ik dat Peter toch een beetje verwesterd is. Wanneer we met Peter een auto huren bij Avis, is het met twee minuten geklaard, want hij zet ze wel even aan het werk ;). Nu duurde het bij Buget Car toch even op z'n Afrikaans een half uur. Maar ja, we kregen uiteindelijk wel een super bak! En zo konden we eindelijk doorrijden naar Piet Retrief, waar we in een geweldig huisje op ons stond te wachten om uit te rusten.

Tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 29292

Voorgaande reizen:

07 April 2012 - 23 Juli 2012

Mijn avontuur in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: