Kleding shoppen, Motherwell en nog meer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu Kleding shoppen, Motherwell en nog meer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anouk Moekotte - WaarBenJij.nu

Kleding shoppen, Motherwell en nog meer...

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zondag was Rob aangekomen in Port Elizabeth. En natuurlijk kwam hij net buiten het vliegveld al met de verschillen van Zuid-Afrika in aanraking. Hij wilde namelijk al aan de verkeerde kant instappen, wat zo ongeveer iedereen doet als die voor het eerst in Zuid-Afrika is. Nadat we allebei op de juiste plek zaten, ben ik naar huis gereden en zo kon hij alvast een stukje PE zien en ervaren hoe het tanken in Zuid-Afrika gaat. Eenmaal thuis was daar het hartverwarmende welkom van Daphne en Peter en natuurlijk Elvira en Winanda die ook thuis waren. Nadat Rob een beetje bijgekomen was en zijn koffer met kleding voor de kids had geleegd, zijn we even naar de Boardwalk geweest om een hapje te eten bij de griek. Eenmaal weer thuis hebben we nog even gezellig bij de meiden in de woonkamer bij het haardvuur gezeten om vervolgens te gaan slapen.

Maandag hebben we eerst de meiden naar Motherwell gebracht. Ze moesten naar de sporthal heen waar de kinderen een sportdag hadden. Masixole, één van de jongens, bracht ons er heen en zo kreeg Rob al een kleine indruk van Motherwell. Nadat we de meiden hadden afgezet, zijn we terug naar huis gegaan. Maar onderweg stuitten we op één probleem...Ik was wel ooit in dit deel van Motherwell geweest, maar wist dus niet goed meer hoe we terug moesten. Gelukkig vonden we de weg terug naar de Shell, ons herkenningspunt, nadat we een aantal wegen hadden geprobeerd. Eenmaal thuis zijn we snel doorgegaan naar Green Acres om voor Rob kleding te shoppen. Niet echt een ding op je to-do-lijstje als je maar twee weken in Zuid-Afrika bent, maar als je geen kleding mee kon nemen, moet je wel. En zo hebben we dus de hele dag geshopt om een aantal kledingsetjes bij elkaar te zoeken voor Rob. 'S avonds kon Rob eindelijk genieten van Peter en Daphne's overheerlijke eten...nu wist hij eindelijk wat ik bedoelde. Hij vond het heerlijk!

Gisteren was het een drukke dag met veel nieuwe indrukken voor Rob. We zijn naar Motherwell geweest en Elvira en Winanda waren ook mee. Dat was mooi twee vliegen in één klap. Ik kon Rob het project laten zien en direct Elvira en Winanda voorstellen aan de kinderen en het een en ander uitleggen. We hebben ook direct de kleding uitgedeeld en foto's gemaakt met de kids.
Nadat we bij alle huisjes waren geweest, hebben we de meiden bij het jongenshuis achtergelaten, zodat zij zich daar een middagje konden vermaken. Rob en ik zijn naar Sardinia Bay beach geweest om daar te genieten van het mooie weer. Tegen drie uur hebben we natuurlijk de meiden weer opgehaald, want die wilden we niet in Motherwell achterlaten ;) .
'S avonds hebben we snel een hapje gegeten, zodat we niet te laat waren om naar de weggooibaby's te gaan. Wat was het ontzettend leuk om daar weer te zijn en al die kleintjes weer te zien. Je wil ze toch allemaal meenemen als je die kids ziet. Na heerlijk een uurtje met die kleintjes geknuffeld te hebben, was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Vandaag zijn we naar Jeffreys Bay gereden. We hebben hier heerlijk geluncht en zijn naar de factory shops geweest. Vandaag was ook een groot surf contest, maar het weer was niet echt mooi. Uiteindelijk zijn we daar dus niet wezen kijken. Nadat we na een geweldige terugrit weer in PE waren zijn we nog even naar de Boardwalk geweest om daar wat souvenirs in te slaan. Thuis hebben we nog even nagenoten van de afgelopen dagen (en maanden) en hebben we nog wat foto's bekeken en gekletst.

Tot schrijfs!